2017-09 Nostalgie Benidorm, Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Rein Hoen - WaarBenJij.nu 2017-09 Nostalgie Benidorm, Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Rein Hoen - WaarBenJij.nu

2017-09 Nostalgie Benidorm, Spanje

Door: Rein Hoen

Blijf op de hoogte en volg Rein

10 September 2017 | Spanje, Benidorm

9 september 2017, Zaterdag
Precies om 16.00 rijdt de taxi voor. Binnen 30 minuten zijn we op Rotterdam The Hague. We kunnen nog niet inchecken dus even wachten.
Als we kunnen dan gaat het snel, koffers kwijt, door de beveiliging en dan plekje zoeken. We eten een broodje, drinken koffie en vullen de waterflessen.
Het vliegtuig zit vol, er zijn redelijk wat hele kleine kinderen. Als 1 begint met huilen dan vullen ze mekaar aan. De tocht op zich verloopt goed maar wat onrustig door de kinderen.
Alles verloopt op tijd Om 21.45 landen we op Alicante het is al donker. De koffers komen snel en dan door. Moeten goed om ons heen kijken om de hostess van Gemelos22 te zien, maar ze heeft een eigen balie en dat verwacht je niet. We worden door verwezen naar de bus. Een mens of 10/12 gaan met dezelfde bus. Het is 3 kwartier rijden. Dan zijn we rond 23.00 bij Gemelos22. In de bus worden we al welkom geheten en krijgen we de sleutel.
Toren 2 elfde verdieping appartement C.
Omdat het al donker is zijn we blij dat we er zijn. Maar onze eerste indruk is goed.
We pakken de koffers nog uit en gaan dan naar bed.

10 september 2017, Zondag.
Vannacht een behoorlijke onweersbui.
Maar we hebben goed geslapen.
Wat later opstaan (We worden een dagje ouder :)).
Na de krentenbollen en de thee van het meegenomen water gaan we ons melden.
Ventilator en kluisje doen we extra.
Kunnen we de iPad opbergen en wat wind maken.
Dan aan de wandel op zoek naar een supermarkt. Supermarkten genoeg maar Lyda wil wat Nederlands. Aan het strand bij restaurant Blauwe Walvis is een Engels/Nederlandse supermarkt. We kunnen onze dingetjes kopen die we nodig hebben. Water halen we wat dichterbij. Koffie drinken we bij een Engelse Pub. Het is Engelse koffie een melk beker met koffie.
De zon staat al hoog aan de hemel.
Na de boodschappen de lunch met de overgebleven krentenbollen en een boterham. Dan naar de nostalgie, wandelen naar Playmon Park. Het ziet er nog hetzelfde uit als 30 jaar geleden. Alleen wat meer hekken.
Je kan nu niet meer zo naar binnen.
We wandelen naar de Playa en dan via de Mediteraneo en iets drinken naar Gemelos22.
Even rustig aan. Lyda en ik hebben beide last van het voetenwerk.
Mooie dag, we gaan straks ergens eten.
Het eten doen we bij De blauwe Walvis aan het strand.
Het is er nog niet druk omdat we wat vroeg zijn, maar we zijn niet de enigen.
De ober zoekt voor ons een lekker wijntje uit en het is ook lekker.
Vooraf een tomatensoepje. Brood met smeersel (knoflookboter) erbij. De start is goed. Lyda zoekt de schnitzel uit en ik de spareribs. Flinke porties. De spareribs zijn niet zwaar gekruid maar het vlees valt van de botjes. Patat erbij. We sluiten af met koffie. De buikjes zijn gevuld en het was lekker. Lyda wil Heel Holland bakt zien dus we gaan naar Gemelos22.
Mooie TV helder beeldje, pas nieuw.
Zo brengen we de avond door.
We slapen ook weer lekker.

11 september 2017, Maandag.
Bij het opstaan heb ik veel pijn en ben stijf. We besluiten om toch maar even naar een Nederlandse dokter te gaan voor de zekerheid.
Vlakbij zit een kliniek. Om 10.45 kunnen we terecht. We drinken in appartement even koffie.
De dokter voelt en doet maar het schijnt niets te zijn alleen ik loop met een pijnlijke lies. Ga er ook naar lopen. Slijtage of een spier die niet mee werkt.
Paracetamol voor de pijn en als we thuis zijn zien we wel verder. Gelukkig niets ernstigs zo op het eerste gezicht. Op de terugweg langs de apotheek en kaarten kopen.
We mogen niet stil zitten want dat is niet goed voor de spieren.
Heb bij de receptie een extra kussen gevraagd en dat ze iets schoon moeten maken.
Lyda gaat de kaarten schrijven en koffie zetten. Ik neem de paracetamol in.
De interieur medewerkster komt met een kussen en gaat schoonmaken.
We gaan met de bus naar het centrum.
Er is een lunch zaakje. Bestellen een broodje met Serano ham. Het broodje is warm en smaakt ons goed.
Door het centrum naar het parkje. Een stukje wandelen en af en toe op een bankje de mensheid voorbij zien schuiven.
Met de bus weer terug en bij de supermarkt kopen we versgeperste sinaasappelsap en pak Horchata (Nostalgie).
In het appartement de sap en thee drinken.
Het avond eten in een Engelse bar, de 4 Kings.
We doen de sirleon steak met gepofte aardappel en champignons. Glaasje wijn erbij. Toetje een brownie met bolletje ijs. Espresso na. Het smaakt ons allemaal goed. Komen er zeker terug.
Via de boulevard terug.
Ad even het appartement laten zien.
De avond in alle rust doorbrengen.
De Horchata smaakt niet echt zoals we dachten dat hij vroeger smaakte.

12 september, Dinsdag.
Na de ochtend rituelen even boodschapjes doen. Koffie drinken met iets lekkers.
Dan de bus naar het Poniente kant bus nr. 02. Maar hij stopt niet op de goede plaats. We blijven zitten tot het eindpunt dat is bij een grote Carrefour. Maar ze hebben niet zoiets als een koffiehoek. We wandelen er doorheen. Maar stappen weer op de bus tot het oude centrum. Daar gaan we eerst wat eten een sandwich. Dan naar het Castel Benidorm met uitzichtpunt. Mooi om te zien.
Met bus 10 terug naar het appartement, de sinaasappelsap opmaken.
Om 18.00 gaan we naar een pizzeria, maar deze heeft vandaag rustdag en is niet open. We wandelen naar de boulevard naar Roman (sinds 1975!). Hier een pizza Hawaii. Het is wel lekker maar niet bijzonder. Pizza heeft harde randen en die snijden we eraf. Na de pizza kleine wandeling en terug naar het appartement. Fruit eten en wat drinken en naar bed.

13 september, Woensdag
We gaan vandaag bus 10 de andere kant uit nemen.
Om 11.00 stappen we uit aan het eindpunt en dat is Altea. Het is een rit van 3 kwartier en kost 1,50.
In Altea staat we direct in het centrum. We drinken eerst koffie om te starten.
Wandelen het centrum door. De straat is versierd en leuke winkeltjes.
Heen en weer gelopen en daarna naar de boulevard. Het is hier rustig omdat er geen zand strand is zoals in Benidorm. Maar ook hier staat de zon aan de hemel.
De lunch doen we bij "de Oostenrijker".
Hij heeft Kaizersmarn op de kaart staan. Moeten we wel geduld hebben en dat hebben we. Na 30 min. Komt het op tafel. Een groot plateau met Kaizersmarn. Appelmoes erbij en onze buikjes zijn weer gevuld. Zit je in Spanje aan een Oostenrijksgerecht, het moet niet gekker worden! Maar het was wel lekker.
Om 14.30 de bus weer terug naar Benidorm. Even verse sinaasappelsap tappen bij de supermarkt en dan even een hoofdstukje lezen en uitzoeken waar we vanavond gaan eten.
Het restaurant wat we uitgezocht hebben is gesloten wegens familieomstandigheden. We besluiten om naar de Blauwe Walvis te gaan.
Vanavond is draadjesvlees het dagmenu. Dat doen we maar. Geen friet maar gebakken aardappeltjes erbij. Het smaakt ons goed. Toe koffie met appelpunt op aanbeveling van de ober. Ook dit smaakt goed.
Terug naar het appartement, de avond rustig doorbrengen en naar bed.

14 september, Donderdag.
We besluiten vandaag wat rustig aan te doen omdat we allebei wat last van de pijntjes hebben.
Moeten wel boodschapjes doen voor onze lunch. Nemen een salade met broodjes mee.
De zon staat weer hoog aan de hemel.
Contact gezocht met Hennie en Wim. Die waren koffie aan het drinken in een koffiesalon. Ik heb het appartement laten zien via WhatsApp.
Boekje lezen en verder lekker rustig.
Uitzoeken waar we vanavond gaan eten. Het wordt Den Bengel, moeten we toch een wandelingetje voor maken.
We zijn de eerste/enigen(?) die hier vandaag komen. Lyda wilde doorlopen maar ik niet.
Daar hebben we geen spijt van. Het zijn 2 vrouwen die het runnen. Praatje maken en bedienen.
Lyda besteld de Saté en ik probeer hier de spareribs. Geen patat vanavond maar gebakken aardappeltjes.
Het smaakt ons goed het is lekker klaargemaakt. De spareribs zijn licht (lekker) gemarineerd. Nog een normaal kopje koffie na en we zijn zeer tevreden. Goede stek.
Wandelen terug over de boulevard en zien ook nog 2 andere adressen om te gaan eten.
Zitten nog even op een bankje de zon zien we ondergaan.
De avond verder rustig doorbrengen.
Welterusten.

15 september, Vrijdag.
Het is 's nachts broeierig maar we slapen wel, alles staat open.
We moeten onze voorraad gaan aanvullen. Dus koffie en dan boodschapjes doen.
Voor de rest echt een keutel dag dus lekker relaxen, daar heb je vakantie voor. Eten een lekker broodje, lezen een hoofdstukje. We komen de dag wel door.
We gaan Fish and chips eten in een Engelse bar.
De lucht betrekt ook en het wordt frisser en meer wind.
De Fish and chips smaakt ons goed.
Daarna naar het appartement voor de avond.

16 september, Zaterdag.
We gaan vandaag maar weer eens wandelen.
We wandelen de Av. Mediteraneo naar het oude centrum af. Bij elkaar zeker 4 a 5 km. Een stuk minder dan dat we normaal aankunnen. Dat is minstens 15 km maar dat komt wel weer.
We wandelen het oude dorp door. Er is drukte vanwege een Euro marathon. In het parque de Elche vinden we een bankje bij een kinderspeelplaats, hebben we gelijk wat te zien.
Als het lunchtijd is gaan we bij een Engelse bar zitten (er zijn hier veel Engelse bars). Een uitsmijter wordt het met bacon. Lekker hartig en het smaakt ons goed.
Daarna door het oude dorp naar de bushalte. Vlak voor de supermarkt stopt deze dus gelijk wat boodschapjes doen.
De middag verder rustig aan.
We hebben besloten om vanavond bij Napoli te eten. Op de Av. Mediterano lopen we het bord voorbij. Dan maar via de boulevard. Het ligt een beetje achteraf. Als we het gevonden hebben worden we warm welkom geheten, het is er niet druk. Gaan toch maar zitten.
Lyda besteld Tortellini met Gorgonzola kaas en ik doe de Lasagne. Warm broodje met smeersel erbij. Het broodje is vers een goed begin, lekker rood wijntje erbij. Wat kan ons gebeuren.
Het is allemaal heet en smakelijk, geen verkeerd adres. Als toe doen we nog een cheesecake met aardbeien. Helaas is het koffieapparaat stuk dus geen koffie hier. Na het eten terug naar het appartement, er is een Duitse show op de TV. Zo brengen we de avond door.

17 september, Zondag
Na de koffie gaan we naar de markt. Zolang we niet te snel lopen dan gaat alles goed. De pijntjes zijn dan onder controle.
Het is een grote markt. We wandelen de straatjes om en om. Zien we alles.
Als we dat gedaan hebben wandelen we terug en zien dat de supermarkt op de hoek gesloten is, moeten we straks naar een andere.
Van de week hebben we gezien dat Hotel Don Pancho een Afternoon Tea heeft. Van af 15.00 kun je daar terecht.
We zitten lekker buiten in de schaduw en laten ons de afternoon tea goed smaken. Het is leuk en ook wel smakelijk.
Hierna wandelen we via de boulevard naar een supermarkt die nog open is. We doen onze boodschapjes. Vanavond eten we in het appartement.
Onderweg proberen we mijn betaalpas nog even en die werkt weer.
Had 3 verkeerde pincodes ingetoetst (Zal de leeftijd zijn!) maar alles werkt weer.
In het appartement rustig aan. De zon staat weer hoog aan de hemel.

18 september, Maandag.
Het beloofd weer een zonnige dag te worden.
Drinken koffie in het appartement en gaan daarna met bus 2 naar het centrum, Parque de Elche.
Vanaf daar wandelen we de Playa de Poniete af naar Cala de Benidorm in VillaJojosa.
Het is een heel eind maar op ons gemak lukt het ons. Ze hebben een mooie wandel boulevard aangelegd.
In Cala de Benidorm gaan we iets eten, het wordt een vegetarisch broodje. Lekkere tomaten erop. Biertje/drankje erbij en wie doet ons wat.
We rusten gelijk uit.
Zien dat bus 13 hier langs komt en ons naar het centrum brengt, dat doen we.
Op de Av. Medeteraneo besluiten we dat we nu ook gaan wandelen.
We hebben er zin in en alles gaat goed. De pijntjes blijven onder controle.
Om 15.00 zijn we terug in het appartement en zetten we thee.
We hebben nu zeker 10km gewandeld, het gaat er weer op lijken.
Voor het avond eten gaan we naar de blauwe Walvis, worden al ontvangen als bekenden.
Vanavond hebben ze biefstuk als menu.
Lekker wijntje erbij, tomatensoepje vooraf en toe een Amerikano koffie.
Het smaakt ons goed. De biefstuk was lekker gebakken, aardappelkroketjes erbij. We weten de patat redelijk onder controle te houden.
De avond brengen we in alle rust en vrolijkheid door.

19 september, Dinsdag.
Kwamen wat moeilijk in slaap vanwege de warmte, maar we hebben geslapen.
Na de rituelen en het ontbijt neem ik een warm benen bad. Het helpt me de laatste dagen om de liespijn weg te werken. Hierdoor kunnen we wandelen. Ook met de knie van Lyda gaat het goed. Het is niet over maar we kunnen wel vooruit.
Moeten even boodschapjes doen, drinken koffie en dan zien we wel.
We gaan met bus 02 naar La Marina, een nieuw winkelcentrum in Villajoyosa. Een rit van bijna 1 uur.
Het is een nieuw centrum zo te zien komt er nog meer bij. Het is er wel rustig, ziet er netjes uit. We eten er broodjes (Serano/Tortilla) met thee erbij.
Het centrum zelf is nog niet zo groot, veel (ook dure) kledingwinkels. C en A zit er ook dus Loes kan overplaatsing aanvragen ;).
Om 14.00 vinden we het genoeg en gaan we terug. In de bus komen ook schoolkinderen een drukte van belang maar ook de senioren willen mee met rollators e.d. Een hele happening.
De rest van de dag brengen we een hoofdstukje lezend door.
We besluiten om naar Napolis te gaan en daar de Pizza te proberen.
We hebben er geen spijt van.
Pizza Quarto Stagione/Tonijn. Ze smaken goed. Worden begroet als oude bekenden. Toetje een Limoncello ijsje met echte limoncello. Ook lekker. Omdat het koffie apparaat nog niet werkt krijgen een Tia Maria. Vrolijk gaan we naar het appartement.

20 september, Woensdag.
Het is een beetje bewolkt, maar de zon komt er wel doorheen.
Drinken eerst koffie en gaan dan de markt even over.
Houden een wat rustige dag vandaag.
Lezen wat hoofstukjes.
We hebben een biertje en Bitter Kas gekocht en dat maken we nu burgemeester.
We genieten van het mooie weer.
Rond etenstijd hebben we weer zin om een wandelingetje te maken.
We gaan naar Pinocchio en dat zit iets verder.
Als we daar aankomen is er nog plaats omdat we vroeg zijn. Het is een druk zaakje.
Er zijn tafels gereserveerd dat beloofd wat goeds.
Bediening is vlot en leuk.
Bestellen Varkenshaas met pepersaus/champignonsaus, gebakken aardappeltjes.
Het smaakt ons goed.
Toetje Copa Advocaat, smaakt ons ook.
Goed eet adres.
Via de supermarkt, we moeten toch nog wat kopen, naar het appartement. Onderweg nog even op een bushalte kijken voor ons uitje van morgen.
De avond in alle rust doorbrengen.

21 september, Donderdag.
Na de ochtend rituelen gaan we naar de bushalte van bus16 naar Guadelest. Hij zou om 10.10 komen we stonden er om 10.00 dus op tijd. Maar de bus kwam niet. Gelukkig stopt bus 10 naar Altea hier ook en die hebben we maar genomen.
Altea is een rustig plaatsje en we wandelen nu tot aan de haven.
Lekker op een bankje zitten en alles voorbij zien schuiven.
Rond lunch tijd wandelen we het dorp in en gaan bij een konditorei iets eten. Het is een cakeje smaakt naar eierkoek.
Theetje erbij. We vinden het iets te weinig om de middag door te komen en kopen nog een Pecanbroodje.
Peuzelen het op aan het strand.
Om 14.00 stappen we in de bus naar het appartement.
Brengen de rest van de middag in alle rust door.
Voor het avond gebeuren willen we een paella (vlees) eten. Maar het restaurant vinden we iets te ver en we strijken neer bij de 4 Kings.
Een T-bone wordt het, wel iets anders dan een paella!
Maar we hebben er geen spijt van het is smakelijk, wel groot.
Daarna de avond doorbrengen. Morgen een nieuwe dag.

22 september, Vrijdag.
We starten rustig. De zon staat alweer aan de hemel, er is wel wat wind gekomen.
Hebben geregeld dat we morgen tot 15.00 in het appartement mogen blijven. Anders hadden we er om 10.00 uit moeten zijn, dus dat maakt het wel wat rustiger.
We hebben wat boodschapjes gedaan en ons verder rustig gehouden.
Ingecheckt bij Transavia, weten ze dat we er aan komen.
Tussen de middag maken we de kruidenkaas op een broodje op.
Onze clandestiene TV wordt weggehaald. We hebben er niet voor betaald dus kunnen niets zeggen. Hebben er wel al die avonden plezier van gehad. Vanavond iets anders proberen via de IPad.
Voor het avond eten gaan we richting Pinoccio. Ik heb wel via Messenger een tafel besteld maar dat lezen ze niet, blijkt later.
Als we daar aankomen blijken alle tafels gereserveerd te zijn want er is ook muziek dus dan is alles bezet.
Maar niet getreurd 3 deuren verder zit Valkenburg.
Daar is nog plaats in de herberg.
We eten er een heerlijke Zeetong.
Geen spijt dat we hier terecht zijn gekomen.
Gevoed gaan we naar het appartement.
Het experiment met de IPad.
Ik heb een VPN programma en stel het zo in dat we in Nederland zijn. De app “Ziggo go” werkt en we kunnen dus op de IPad TV kijken. Zo af en toe stopt de zaak en dan na even geduld gaat het vrolijk verder.
Naar bed.
Er zijn een paar Engelsen die denken er anders over en maken behoorlijk wat schreeuw geluid. Maar ze worden wel rustig.

23 september, Zaterdag
We slapen een beetje uit.
Dag van vertrek maar alles raakt ook op.
Thee de laatste keer, boter en brood op, het water ook bijna op. Het wordt tijd dat we vertrekken.
We mogen tot 15.00 in het appartement blijven.
De inspectie komt rond 10.00 en krijgen de borg retour.
Lyda start met de koffers en ik werk het dagboek bij.
Als 1 koffer gedaan is drinken we koffie.
Daarna de andere koffer.
Gaan nog even boodschapjes doen, broodjes en extra water.
De lunch doen we met de broodjes extra dik de jam erop, want die mag ook op.
Om 14.45 staat de interieurmedewerkster voor de deur en wij zijn klaar om te vertrekken.
We kunnen de koffers kwijt achter het kantoor van Siroco en gaan nog een wandeling doen.
Komen nog een parkje tegen en hebben een bankje in de schaduw want het is weer behoorlijk heet.
We wandelen ook nog een stukje boulevard en als we bij Gemelos22 terug zijn vinden we het wel mooi zo.
Gaan in de tuin bij het kinderzwembad zitten hebben we nog wat te zien.
Zo gaat de dag voorbij.
Om 17.15 gaan we richting kantoortje. Later blijkt dat we achterom de koffers kunnen halen.
Precies om 17.30 rijdt de bus voor. Het is een hele groep die weggaat.
Maar we hebben gezien dat er ook weer een hele groep aankomt, dus gaan en komen.
Op het vliegveld zijn we de koffers weer gauw kwijt en na de douane drinken we nog een lekker kopje koffie.
De krentenbollen raken ook op.
Bij de gate wordt al gauw gestart met het instappen.
Ruim op tijd is een ieder binnen en vertrekken we iets eerder.
De vlucht verder gaat rustig, hebben iets tegenwind maar daar merken wij niets van.
om 22.35 landen we op Rotterdam The Hague (Zestienhoven klinkt toch wat vertrouwder).
De koffers even wachten maar dan heb je ze.
Nemen nog afscheid van medereizigers en zoeken de taxi op.
Die is er niet.
We wachten even maar dat duurt me te lang en ik ga bellen.
Na enige gezoek bij de RTC vinden ze onze rit en sturen ze een Taxi.
Helaas geen goede service want daar doe je niet vooraf een reservering voor.
Maar om 23.40 is de taxi er een gaan we naar huis.
Om 00.15 steken we de sleutel in het slot en kunnen we terug zien op een leuke nostalgie-reis naar Benidorm

Rein en Lyda Hoen

• 10 September 2017 - 19:31

Ad En Loes Verschuren:

Leuk weer om zo mee te kijken. Begin ziet er veel belovend uit.
    Genieten maar
    Groetjes Loes en d

• 24 September 2017 - 14:24

Ad En Loes:

Hoi Rein en Lyda
    Bedankt dat je ons weer heb mee laten genieten van jullie vakantie.
    Kijken al weer uit naar het volgende verslag!
    Groeten,
    Loes en Ad

• 24 September 2017 - 14:29

Lia Jongeneel:

Leuk reisverslag, jammer van de pijntjes kom maar weer snel bitterballen eten!!!

• 24 September 2017 - 22:44

Lilian:

Hoi Rein en Lyda
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Wij zijn daar 3 jaar terug geweest gedurende 4 weken met de kerst en oud&nieuw, in hetzelfde appartement.
    Jammer van de pijntjes maar toch naar jullie zin gehad zo wat ik lees.
    Geweldig om dit te lezen.
    groetjes van ons

• 27 September 2017 - 09:40

Gerry:

Hoi Rein en Lyda,

Jullie hebben dus alweer een mooie reis achter de rug. Jammer van de "pijntjes". Zijn jullie ondertussen weer helemaal hersteld en klaar voor de volgende reis?

Groetjes,

Gerry

• 27 September 2017 - 10:11

Rein Hoen:

Voor alle volgers en lezers,

De pijntjes gaan langzaam weg.
    Het gaat minder snel dan we hoopten maar dat zal de leeftijd wel zijn.
    De volgende reis staat voor maart 2018.
    Maar helaas zal daar geen dagelijks verslag mogelijk zijn omdat internet behoorlijk duur is op een cruise schip.
    Maar achteraf kan ik wel het verslag uploaden want ik maak er natuurlijk wel 1.